ورم گوش ؛ علل و درمان آن
نوشته شده توسط : sibesalamati

ورم گوش ؛ علل و درمان آن گرداوری شد

ورم گوش ؛ علل و درمان آن

 

ورم گوش به نوعی ارتباط بسیار نزدیکی با یک منبع عفونی دارد. توجه داشته باشید که گوش بیرونی در مجرای مورد نظر فضایی دارد که به شدت تحت تأثیر عفونت قرار می گیرد. در اکثر موارد شما می توانید به راحتی با رعایت کمی از اصول بهداشتی این مجرا را عاری از باکتری های مختلف نگه دارید ، اما در برخی از مواقع با توجه به رعایت برخی از اصول نیز باز هم ورم گوش اتفاق می افتد.

ورم گوش یعنی تجمع میکروب ها در مجرای گوش شما ، که این میکروب ها پس از مدتی حضور به تکثیر پرداخته و بر شدت ورم نیز می افزایند. حتی برخی از مواقع ممکن است که به تب شدید نیز منجربه شود. تنها با یک بررسی ساده که توسط لوازم پزشکی نیز انجام می شود ، تورم در مجرای گوش قابل مشاهده خواهد بود. هرچه میزان رطوبت در این مجرا بیشتر باشد ، با شدت گرفتن علائم نیز همراه خواهد بود. ورم گوش به تنهایی بیماری خاصی نیست و با درمان آنتی بیوتیکی درمان خواهد شد ، اما در صورتی که مورد بی توجهی قرار گیرد می تواند با انتشار عفونت به سایر نواحی نیز همراه باشد.

در حال حاضر این بیماری با نام اوتیت رواج دارد. ورم گوش یا التهاب گوش بیماری است که در اغلب موارد در بچه های کم سن و سال وجود دارد. پزشک نقش مهمی در تشخیص صحیح و درمان مناسب برای این بیماری دارد. زیرا برخی از مواقع بر اساس تشخیص نادرست آنتی بیوتیک های بی اثر تجویز می شود که معمولا با تأثیر زیادی همراه نیستند و نقش درمانی ندارند.

نکته پیشگیری کننده و بسیار مهم به زمانی متعلق می باشد که شما از حمام یا از استخر شنا خارج می شوید. تا حد امکان از گوشی های مخصوص برای جلوگیری از ورود آب به این ناحیه استفاده کنید ، در صورت عدم دسترسی به این نوع از گوشی ها می توانید از یک دستمال کاغذی به صورت لوله ای در داخل مجرای گوش کمک بگیرید. خشک بودن گوش پس از استحمام از ایجاد رطوبت و فضای مناسب برای رشد میکروب ها نیز جلوگیری خواهد کرد.

علاوه بر آن برای جلوگیری از عفونت و تب در داخل گوش خود بهتر است تا درمان های آنتی بیوتیکی تجویز شده را تا حد امکان جدی بگیرید و این درمان را تا آخرین روز انجام دهید. در غیر این صورت بدن شما نسبت به این باکتری ها مقاوم شده و در درمان بعدی به این آنتی بیوتیک ها پاسخ مثبت نخواهد داد.





:: بازدید از این مطلب : 94
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 21 بهمن 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: